Zápisy z akcí Benjamínků

• Výprava na Jizeru – Benjamínci
    Zápis a fotky z benjamínčí výpravy na Jizeru.
  • Benjamínci – Tábor 2022
    Neděle Rok se s rokem sešel a opět nastává dlouho očekávaný vrchol našeho letošního skautského roku – letní tábor na Berounce. Protože jako vždy jedeme vlakem, scházíme se v 7:00 na hlavním nádraží, vybíráme bezinfekčnosti, fotíme se tradičně v táborových tričkách na schodech, loučíme se s rodiči a nasedáme do […]
  • Včelařská výprava – Benjamínci
    Zápis a fotky z naší víkendové medové výpravy do Vápna.
  • Benjamínci – cyklovýprava
    Zápis a fotky z benjamínčí cyklovýpravy.
  • Jarní výprava po okolí Ralska
    Zápis a fotoreport z benjamínsko-piškotí výpravy po okolí Ralska a do obory Ploužnice.
  • Odemykání Jizery – Benjamínci
    Zápis a fotoreport z první letošní výpravy na vodu očima Benjamínků.
  • Benjamínci – výprava do Krkonoš
    Zápis a fotoreport z celooddílové výpravy do Krkonoš – očima Benjamínků.
  • Benjamínci – Sáňkařská výprava
    Fotky z benjamínčí sáňkařské výpravy na Černou studnici
  • Benjamínci – Stopařská výprava
    Dne 9.1. podnikli Benjamínci stopařskou výpravu do Českého Ráje – zápis a fotky naleznete zde.
  • Vánoční výprava do Národního divadla
    Všechny naše oddíly dnes společně v rámci vánoční výpravy do Prahy navštívily Národní divadlo a zhlédli jsme představení Louskáček.
  • Benjamínci – výprava do Českého ráje 6.11.2021
    Na naši kartograficky laděnou podzimní výpravu vyrážíme tradičně vlakem z hlavního nádraží, ovšem v netradičně pozdních 8:41. Hlavně my větší to vítáme – aspoň jsme se taky jednou pořádně vyspali a jsme plni sil. Sedáme do rychlíku směr Tanvald a vystupujeme v Turnově, kde na nás už čeká Riki, který […]
  • Benjamínci – Výprava na Erlebašku
    V sobotu v půl osmé ráno se scházíme u loděnice a je nás celkem 19. Rozdělujeme se do tří aut, a kolem osmé vyrážíme směr vstříc naší horské výpravě na Erlebašku. Cesta hezky ubíhá a stavíme jen na skok v pekárně v Držkově, kde kupujeme čerstvé vánočky na nedělní snídani. […]
  • Benjamínci – výprava na Metuji
    Na společnou výpravu s Piškoty se scházíme už v 6:50 na hlavním nádraží a nakládáme barely a věci na vodu do dodávky a auta, kterými jede Štěpka a Brzda. Dáváme nástup a vyrážíme na nástupiště, kde s mírným zpožděním nastupujeme do prvního vlaku. Hodná paní průvodčí nám telefonicky pozdrží návazný […]
  • Benjamínci – Expedice 2021
    11.7. – neděle Vrchol naší celoroční skautské činnosti, expedice do Krušných hor a na Ohři, je tu – kolem sedmé se scházíme na mladoboleslavském hlavním nádraží, vybíráme ode všech povinná potvrzení na testy na covid, někteří se ještě testují přímo na nádraží. Jelikož je Boleslav kvůli Rallye Bohemia celá pouzavíraná, […]
  • Benjamínci – Včelařská výprava
    Na dlouho očekávanou včelařskou výpravu na chalupu ke Štěpkovi a Danče se scházíme v půl šesté na autobusovém nádraží. Přestože je pozdní odpoledne, tak je pořádné horko. Autobusem nás jede celkem 14 (12 benjamínků a Mery s Landou) – poměrně nerudný (asi horko) pan řidič nás nakonec pouští do autobusu […]
  • Benjamínci – oddílovka 17.6.2021
    Dnešní oddílovka je jako příprava na víkendovou včelařskou výpravu laděná do včelí tematiky. Začínáme hrou, kdy z kytiček rozmístěných po herním poli (na každé z nich je hrníček s „nektarem“) rozděleni na dvě družstva sbíráme pomocí injekčních stříkaček nektar. Následuje vodní bitva a potom hrajeme hru, při níž všichni až […]
  • Benjamínci – cyklovýprava 29. 5.
    Stejně jako před rokem jsme rádi, že můžeme společně vyrazit na jednodenní výpravu na kolech! Volíme osvědčenou trasu po cyklostezce z Rohatska, kde se kus po deváté všichni scházíme. Fotíme se, opakujeme si, jak se chovat, když se jede na kole ve skupince, loučíme se s rodiči a vyrážíme vstříc […]
  • Benjamínci – oddílovka 13.5.
    Opět se scházíme rozděleni na dvě skupinky a hned zkraje rozjíždíme novou hru na dvě družstva, při níž se stáváme kmeny soupeřícími o nadvládu nad nově objeveným územím – komu se rychleji podaří postavit si hrad, zvítězí. Oba kmeny dostávají seznam materiálu na stavbu hradu a jejich úkolem je materiál […]
  • Benjamínci – oddílovka 6.5.
    Hned jak to protikoronavirová opatření dovolují, tak se celí natěšení opět konečně scházíme na oddílovce! Jsme zatím rozděleni na dvě skupinky po hodině, ale všichni jsme moc rádi, že se zase vidíme. Schůzku trávíme na hřišti na Krásné louce, kde nejprve hrajeme štafetový závod na dvě družstva – prvnímu závodníkovi […]
  • Benjamínci – oddílovka 10. 12.
    Po více než dvou měsících od našeho posledního podniku se scházíme na loděnici a máme velkou radost, že se můžeme opět setkat (i když zatím jen v poloviční sestavě – druhá polovina benjamínků bude mít oddílovou za týden). Začínáme venku na Krásné louce a hrajeme běhací hru, při které společnými […]
  • Benjamínci – Draci 8. 10.
    Stejně jako minulý rok se scházíme na mladoboleslavském letišti na našem tradičním podniku pouštění draků. Hlavním rozdílem oproti loňsko je ale to, že opravdu fouká vítr a draci létají jedna radost. Někteří rodiče s máme zůstávají po celou oddílovou a pouštějí s námi. Většinu času trávíme „volným létáním“ a každý […]
  • Benjamínci – oddílovka 1. 10.
    Po týdenní pauze se opět scházíme na oddílovce a je nás téměř plný počet – 16 benjamínků! Vítáme novou členku Verču a protože je hezky, strávíme dnešní schůzku venku. Nejprve nám Danča na hřišti na Krásné louce čte o měsíci říjnu z knížky Skřítek Rozekvítek a rozdává nám deníčky, do […]
  • Benjamínci – výprava na Jizeru 19. – 20. 9
    Na sobotním srazu, který máme ve Vinci pod jezem, se nás schází docela poskrovnu – šest Benjamínků, Mary, Landa a Štěpka s Dančou a Aničkou. Pohodlně se tedy vejdeme na dvě pramice a nemusíme být vázaní na vlak. Danča s Mary se pro začátek ujímají kormidla a Štěpka s Landou […]
  • Benjamínci – Kola 10. 9.
    I letos jsme s Benjamínky na Krásné louce uspořádali tradiční zářijový podnik – závody na kolech. Sešlo se nás 14 a hned jsme se přesunuli k železničnímu náspu, kde jsme na rozehřátí dali honičku. Potom následoval technický závod s cílem projet trať na kole co nejpomaleji bez dotyku země a […]
  • Benjamínci – Zahajovací schůzka 2.9. 2020
    Po prázdninové přestávce se opět scházíme na zahajovací oddílové schůzce – tentokrát ve středu a společně s velkým oddílem a Piškoty. Na velkém společném nástupu, který svolává Fretka, zahajujeme nový skautský rok, vítáme všechny nově příchozí a představujeme se. Mezi Benjamínky na první oddílovou dorazili nováčci Mona, Maruška, Matouš, David, […]
  • Benjamínci – Cyklistická výprava 13.6. 2020
    Scházíme se v 9h v Rohatsku u nádraží, Landa s Mary a Olinou přijíždějí jako předjezdci na kolech z Boleslavi a zbytek osazenstva přivážejí rodiče auty. Účast je více než slušná, počasí nám přeje a všichni se těší. Ještě chvilku čekáme na Matěje, který s tatínkem přijíždí vlakem Když jsme […]
  • Oddílovka 11.6. 2020
    Protože je krásně teplo a Piškoti mají suchozemský program, neváháme a opět vyrážíme na vodu. Je nás ještě víc než minule, takže taháme tři pramice a jedeme. S teplem vylézají i rybáři a není jich málo. Po obou březích jich je jako naseto a naše energií překypující plavidla místy budí […]
  • Oddílovka 4.6. 2020
    Dnešní oddílovku trávíme k radosti všech na vodě – je nás akorát na dvě pramice a jednu kanoe, a tak vybíráme pádla, nasazujeme vesty a naloďujeme se. Trénujeme pádlování, koordinaci posádky na vodě a učíme se pokyny na lodi. Všichni jsou moc šikovní a po chvilce nám to jde jedna […]
  • Oddílovka 28.5. 2020
    Tentokrát jsme opět většinu času na druhém břehu Jizery za mostkem, rozdělujeme se na dvojice a hrajeme velkou hru s různými úkoly – jak vědomostními, tak sportovními. Například hledáme podle zadání různé přírodniny, vypisujeme české řeky (po dnešní oddílovce si doufám všichni už budeme pamatovat, že řeka, která protéká Mladou […]
  • Oddílovka 21.5. 2020
    Po více jak dvou měsících koronavirové izolace se konečně scházíme a účast je parádní – je nás 15! Vítáme mezi námi novou členku Adélku, dceru Bublina a vnučku vedoucího našeho oddílu Bubly – rodinná tradice se nezapře! Po nástupu se přesouváme na druhý břeh Jizery a u cesty k čističce […]
  • Sáňkařská výprava do Smržovky 6. – 8. 3. 2020
    V pátek po čtvrté hodině se scházíme na hlavním nádraží a nakládáme boby a sáňky ke Štěpkovi do auta. Vybíráme peníze, loučíme se s rodiči a vyrážíme na nástupiště, kde na nás už čeká vlak směřující do Tanvaldu. Usazujeme se na místa a po zhruba dvacetiminutovém čekání (během něhož někteří […]
  • Oddílovka 5.3. 2020
    Schůzku začínáme venku a po mostku přecházíme na druhý břeh Jizery, kde se rozdělujeme na dvě skupiny a hrajeme hru na divoké kmeny bránící svůj posvátný talisman. Jako hranice území nám slouží chodníček k čističce, a tak nám hru sem tam zpestří náhodný kolemjdoucí nebo pejskař. Po domorodých kmenech hrajeme […]
  • Oddílovka 20.2. 2020
    Oddílovku tentokrát zahajujeme venku, protože je pěkné počasí a díky prodlužujícím se dnům i světlo. Hrajeme honičku a mrazíka na beach volejbalovém hřišti a potom rozjíždíme zdravovědně-akční hru, při které putujeme po Africe s doktorem Watsonem a řešíme různé výzvy, které ho tam potkávají. Honí nás roj vos, ošetřujeme různá […]
  • Oddílovka 30.1. 2020
    Na poslední lednové oddílovce se věnujeme výrobě hromničních svíček ze včelího vosku. Štěpka s Dančou přinesli voskové mezistěny z úlu a každý z nás si zkouší vyrobit vlastní svíčku. Stříháme knot, který nejprve celý namáčíme do v troubě rozpuštěného vosku. Potom na podložce řežeme voskový plát, který nahříváme fény a […]
  • Výprava k Máchovu jezeru 26.1. 2020
    Na naši jednodenní výpravu k Máchovu jezeru se scházíme ve čtvrt na devět na hlavním nádraží a je nás celkem jedenáct. Nasedáme do rychlíku směr Rumburk a naší cílovou stanicí jsou Doksy. Vlak je poloprázdný, takže si všichni sedáme hezky pohromadě a Danča nám čte pověsti, které se vážou k […]
  • Oddílovka 23.1. 2020
    I dnes začínáme oddílovku na Krásné louce štafetovými závody na družstva. Poté se přesouváme dovnitř a nad mapou si povídáme o naší chystané víkendové výpravě. Vymýšlíme trasu a ukazujeme si, jak se s mapou pracuje. Rozdělujeme se na dva týmy a každý představuje svůj návrh trasy (dobře míněný nápad jednoho […]
  • Oddílovka 16.1. 2020
    Protože je hezky, schůzku tentokrát začínáme venku na hřišti a hrajeme na honěnou s ocásky ze šátků, dáváme dvě kola a přesouváme se do klubovny. Někteří stále nemají přezůvky – chtělo by to přinést si na loděnici aspoň nějaké staré bačkory, ať nechodíme v ponožkách. V klubovně se rozdělujeme na […]
  • Novoroční schůzka 9.1. 2020
    Je nás celkem devět a hned na začátku jdeme do klubovny, protože venku trochu prší a čeká nás novoroční víceboj trojic. Než začneme, tak si všichni vyprávíme, co jsme zažili o Vánocích, co se nám nejvíce líbilo a jaké dárky nám přinesl Ježíšek. Je pěkné, že mnozí říkají, že pro […]
  • Vánoční schůzka 19.12. 2019
    Vánoční schůzku máme společnou s Piškoty, takže je nás opravdu požehnaně a bez problému zaplníme velkou klubovnu. Nejprve ale hrajeme velkou venkovní hru s příběhem, který nám Jana ve vestibulu čte. Benjamínci se přidávají k piškotím družinám a všichni společně obcházejí různá stanoviště s úkoly. Patří mezi ně například lezení […]
  • Výprava do Olomouce 14. – 15. 12. 2019
    Na naši letošní vánoční výpravu se scházíme v sobotu v 7 hodin na hlavním nádraží a je nás devět – sedm Benjamínků, Mary a Landa. Cílem naší cesty je Olomouc a čekají nás tedy asi tři a půl hodiny cesty vlakem – hned zkraje tedy stojí za zmínku, že tahle […]
  • Oddílovka 28.11. 2019
    Celou dnešní oddílovku trávíme v klubovně, pečeme vánoční perníčky v naší nové troubě a ze zavařovacích sklenic vyrábíme lucerničky, které budeme rozdávat na Betlémském světle. Vystřihujeme samolepky s vánočními motivy, lepíme je na sklenice a pak je stříkáme sprejem – vypadá to parádně. Měli jsme jich v plánu udělat padesát, […]
  • Výprava do Mšena 16.11. 2019
    Sraz na naši jednodenní sobotní výpravu máme na nádraží Mladá Boleslav město a už kolem osmé je jasné, že nás tentokrát bude rekordní počet, což je skvělé. Landa kupuje skupinovou jízdenku a vyhlížíme náš vlak, který nás má odvézt do Mšena. V půl deváté se už nás všech 14 souká […]
  • Výprava na Jizerou 2. – 3. 11. 2019
    Scházíme se v sobotu v 8 hodin na hlavním nádraží a je nás opravdu poskrovnu – Mary, Landa, Luky a Berenika. Danča jede autem, a tak jí dáváme krosny a vyrážíme jen s lehkými batůžky. Vlak jede načas a cesta hezky ubíhá, pozorujeme podzimní krajinu a čas si krátíme kreslením. […]
  • Draci 17.10. 2019
    Sraz máme tentokrát na mladoboleslavském letišti, schází se nás celkem 10 a vybalujeme draky. Plány nám trochu kazí to, že skoro nefouká vítr, a tak nezbývá, než draky rozběhnout. Počasí se holt objednat nedá, ale aspoň nám hezky svítí sluníčko. Po chvilce ale přeci jen začne aspoň trochu foukat, takže […]
  • Výprava na Ploučnici 12. – 13. 10. 2019
    V pátek máme sraz v 17:00 u loděnice, nakládáme lodě a společně s velkým oddílem vyrážíme busem do Mimoně. Benjamínků jede pět a k tomu asi 15 velkých. Spíme v klubovně mimoňských skautů. Večeříme a před večerkou ještě hrajeme hru „co se změnilo v místnosti“. V noci je pěkné horko, […]
  • Oddílovka 10.10. 2019
    Tentokrát se nás schází jen několik, protože většina osazenstva má školu v přírodě. Nám to ale nevadí a využíváme volnou klubovnu k vyrábění létacího draka, jehož letecké schopnosti se chystáme za týden otestovat!
  • Oddílovka 3.10. 2019
    Počasí je dnes tak trochu aprílové, takže trávíme většinu oddílovky v naší nové klubovně. Ještě před tím ale zahajujeme krátkou venkovní hrou na dva týmy. Velitelé musí provést svou skupinku vyznačenou trasou jen pomocí slovních pokynů – všichni ze skupinky přitom mají zavázané oči. Je to docela náročné, ale všichni […]
  • Oddílovka 26. 9. 2019 – KOLA
    Na tradiční oddílové závody na kolech se nás schází 11 a na pomoc s organizací nám přichází i Žralok z PK. Zahajujeme disciplínou, při které je úkolem projet vytyčený úsek za co nejdelší čas bez dotyku nohou země. Jsme svědky nejrůznějších taktik, ale velkou pochvalu si zaslouží naši nejmenší členové, […]
  • Oddílovka 19.9. 2019
    I tento týden nám počasí přeje, a tak si užíváme zářijového sluníčka a oddílovku zahajujeme týmovou štafetou na Krásné louce. Následuje hra, při níž je úkolem hledat papírky s postavami z večerníčků a přiřazovat je k sobě, některé jsou jednodušší, ale některé nám dají pořádně zabrat. Společně to ale všechno […]