Rubriky
Zápisy Benjamínci

Benjamínci – výprava na Jizeru

První výpravou nového skautského roku je pro Benjamínky již tradičně výprava na vodu. Konkrétně tedy na Jizeru, kterou splouváme z Vince až do jejího ústí do Labe v Lázních Toušeň. Pro některé z nás je to výprava úplně první, a tak jsme všichni zvědaví, jak dopadne.

Scházíme se v sobotu v půl deváté u mostu ve Vinci, kde po rozloučení s rodiči probíhá základní edukace na téma bezpečnost na vodě a pár zahřívacích her, zatímco čekáme, až Fretka se Štěpkou a Moteylem odvezou auta do Benátek a vrátí se za námi.

Potom se už naloďujeme. Jede nás celkem osmnáct – dvanáctBenjamínků, z toho tři úplní nováčci, Danča, Štěpka, Katka, Fretka a jeho pes Benny. Benny často způsobuje vzpoury a hádky posádek, jelikož všichni touží potom, aby s nimi jel na lodi. Po příslibu, že Benny pojede s nejrychlejší posádkou, pádlují všichni (chvilku) jako o život.

V Krnsku se k nám připojují Muhu se Šnekem, kteří splouvají řeku na kánoi.

Na oběd zastavujeme na louce kousek pod Pískovou Lhotou, kde má pro nás Fretka připravenou lentilkovou šipkovanou. Lentilky nás zavedou ke krásnému místu v lese, kde je ve skále vytesaná skautská lilie. Zde se od Fretky dozvídáme spoustu zajímavých informací o skautských znacích. Pak už je čas opět nasednout do lodí a plout dál směr Benátky.

Spouštění lodí i dětí na jezu v Brodcích probíhá bez větších problémů, jen Benny nešťastně uklouzne na kluzkém povrchu, ale naštěstí je to tvrďák a na nic si nestěžuje. Potom jíž dorážíme k benátecké loděnici, kde vytahujeme lodě, nakládáme je na vlek, svačíme a ještě nám zbývá i chvilka na hraní na hřišti.

Následující pěší cesta přes Benátky nám rychle ubíhá a zanedlouho se ocitáme před benáteckou skautskou klubovnou, kde už na nás čeká Eskymo, aby nám předala klíče. Po večeři (obligátních těstovinách s červenou omáčkou, kukuřicí a sýrem) se jenom zapráší a my můžeme ještě na chvíli vyrazit ven, abychom si zazávodili v překážkové dráze. Následně proběhne večerní hygiena, čtení o Skřítkovi Medovníčkovi, dohady o tom, kde bude spát Benny, a potom již všichni svorně a bez fňukání usínají zaslouženým tvrdým spánkem.Vždyť máme taky za sebou 14 kilometrů na vodě!

V neděli ráno se probouzíme v 6:30, dáváme rozcvičku v parku (na kterou se mnohým moc nechce), balíme, uklízíme a rychle sníme snídani, abychom se autobusem vydali směr Kochánky, kde začíná naše dnešní cesta. Štěpka s Fretkou, kteří svážejí auta, se k nám opět připojují v Tuřicích. Poté už všichni společně proplouváme jedním z nejkrásnějších úseků dolního toku řeky Jizery. Muhu tentokrát jede na kajaku a Šnek na C2 se Syslem na háčku. Benny neúnavně střídá posádky, i když nejradši je na lodi, na které jede Fretka.

V půl jedné je čas na oběd, hrajeme hru s čísly a tenisáky a užíváme si krásného dne.

Kolem 14:45 vplouváme do Labe, na jehož břehu naše výprava končí. Myjeme lodě, nakládáme je, převlékáme se a loučíme se se Štěpkou a Fretkou. S Dančou, Katkou a Bennympotom odjíždíme vlakem směr Neratovice a dál na Mladou Boleslav. Na hlavní nádraží přijíždíme včas a příjemně unaveni po dalších 15 kilometrech na vodě.

Všichni účastníci výpravy zaslouží pochvalu za to, jak vše zvládli, a určitě už se těší na zážitky z výpravy další.

Fotogalerie z výpravy zde.