Rubriky
Zápisy Benjamínci

Benjamínci – Výprava na Jizeru 13.–14.5.

Zápis a fotky z výpravy na Jizeru (očima Benjamínků).

Podruhé v letošním roce se vypravujeme na naši domovskou řeku Jizeru. Společně s Piškoty se scházíme na hlavním nádraží a jedeme vlakem na Malou Skálu. Honza s Brzdou přivážejí auty lodě, načež se pod jezem naloďujeme. Piškoti jedou na kanoích za doprovodu dvou benjamínčích pramic.

Vody je už znatelně méně než při odemykání, ale pořád je to pěkné svezení. Plavba probíhá až na cvaknutí posádky Muhu-Šnek vlivem špatného náklonu bez větších problémů. Jezy přenášíme nebo společnými silami spouštíme lodě přes korunu. V Dolánkách dáváme oběd – opékáme buřty a sušíme Muhuovy a Šnekovy věci. Zjišťujeme, že kluci měli ještě k tomu nedovřený barel, takže mají lehce mokré spacáky – ale naštěstí nic, co by se nedalo vyřešit. Ke konci obědové pauzy začíná pršet. Naštěstí je to ale jen přeháňka, takže po chvíli už zase v pohodě pokračujeme směrem Turnov, kde přenášíme velký jez nad ostrovem.

Naše sobotní plavba končí u písečáku v Příšovicích, kde máme díky Moteylovi domluvený plácek na spaní u klubovny místního jachtařského klubu. Honza s Brzdou jedou pro auta a my se převlékáme, stavíme stany, hrabeme posekanou trávu a za překrásného západu slunce vaříme večeři. Večer dáváme u ohně zpívandu.

Ráno začínáme rozcvičkou, pokračujeme v hrabání a po desáté vyrážíme na druhý úsek naší plavby, který končí v Březině, kde obědváme. Po obědě startujeme družinové závody na pramicích spojené s uzlováním. Je obdivuhodné, jak někteří Piškoti (hlavně Dobby) zvládají kormidlovat pramici, klobouk dolů! Po závodu nakládáme lodě, Brzda rozdává dort, který přivezl z oslavy a když je vše hotovo, vyrážíme pěšky do Březiny na vlak.

Za fotky z vody děkujeme Moteylovi!