Rubriky
Zápisy Benjamínci

Výprava na Jizeru – Benjamínci

Zápis a fotky z benjamínčí výpravy na Jizeru.

V sobotu v půl deváté se všichni scházíme na louce pod vineckým jezem a za pomoci rodičů dáváme lodě na vodu. Nakládáme batohy do aut, loučíme se a Štěpka s Landou jedou s auty do Benátek – cíle naší dnešní plavby. Danča, Katka a Elda (která nám na dopoledne přijela na pomoc s kormidlování, za což jí patří velký dík!) se naloďují i se svými benjamínčími posádkami a vydávají se na cestu.

Štěpka a Landa mezitím přijíždějí do Krnska, kde se na jezu setkáváme a přenášíme lodě. Loučím se s Eldou a pokračujeme. Počasí nám přeje, ale voda je už docela studená. Trénujeme techniku pádlování a nutno říct, že nováčkům to jde jedna báseň – i těm, kteří jsou na vodě víceméně poprvé.

Po asi půlhodině plavby stavíme u břehu a mezi všudypřítomnými rozkvetlými netýkavkami svačíme. Potom hrajeme naši oblíbenou hru „oběhni a vrať se“, tentokrát okořeněnou o to, že je to běh štafetový a místo kolíku se běží s pádlem.

Jizera je v tomto úseku poměrně líná a všechny jezy musíme přenášet. V Dražicích musíme z vysokého schodu jezu spouštět pramice na laně, ale poradíme si. Obědváme na louce a hrajeme slovně-koordinační hru, která u mnohých vede ke zmatení nejen pravo-levé orientace.

V Benátkách, kde dnes končíme, se vyloďujeme v areálu loděnice, abychom nemuseli složitě přenášet jez u Karba a Štěpka jde pro auto s vozíkem. Nakládáme a Katka dokonce přivolává na pomoc několik kluků, kteří tu jezdí na skateboardu. Hned nám to ve více lidech jde líp! Potom se už přesouváme ke klubovně, kde nám naše benátecká sestra Eskymo předává klíče. Zabydlujeme se, připravujeme spaní a začínáme připravovat večeři – těstoviny s rajčatovou omáčkou a sýrem. Zatímco se vaří, probíhá speciální opičí závod na zdejším hřišti.

Po večeři myjeme nádobí (podílejí se všichni – i ti, kteří tvrdí, že tuto činnost nikdy předtím nedělali!). Odnáší to jen jeden talíř, což je poměrně dobrá bilance. Potom si připravujeme věci na zítřek a následně se uvelebujeme do spacáků, čte se a jde se spát.

V neděli ráno vstáváme v půl sedmé, abychom vše stihnuli. Přijíždí také Mary a Náprstek, takže jsme v plné síle. Hned po snídani balíme a převlékáme se na vodu. Kolem 8 se vyráží na autobus do Kochánek. Štěpka, Landa a Náprstek ještě doklízí klubovnu, předáváme klíče a jedeme taky. V Kochánkách se naloďujeme a odvážíme auto do Lázní Toušeň, kde dnes končíme. V Tuřicích se všichni setkáváme a pokračujeme už společně. Dnešní úsek je o poznání živější než sobotní – hezky to teče a občas i šplouchá, takže si to všichni užíváme.

Obědváme u jezu v Otradovicích a říkáme si na tomto příhodném místě o bezpečnosti a zásadách chování u jezů. Zdejší jez je totiž z těch, u kterých musí vodák a plavec zpozornět – voda pod korunou se totiž i za nízkého stavu vaří a co chytne, to nepustí.

Obědváme a pokračujeme v plavbě. Asi po hodině a půl se slavnostně vléváme do Labe a vyloďujeme se v Toušni. Převlékáme se do suchého, nakládáme lodě a většina výpravy vyráží na vlak domů. ¨

Naše první letošní výprava se vydařila a potěšila nás i hojná účast – tak to má být!